четвртак, 19. март 2015.

Šiške ispod miške: Modna blogerka da budem





Ležim bolesna u krevetu i razmišljam o modi.

Vidite, imate ljude (većina) koji izlaze iz kuće u full opremi, ludilo, a kad dođu kući jedva čekaju da se presvuku u trenerku i skinu brus (ako su žene), navuku neku izlizanu široku majicu... 

S druge strane je grupa ljudi (manjina) kojoj pripadam i ja, koji se i van kuće i u kući oblače u „pravu“ odeću. Dakle, ako mi se nosi seksi koktel haljina usred zime u kući, biće tako. Trenerku nosim samo kada pravim jako veliko spremanje ili ako padnem u depresiju...


Zašto? Jer, ako mi odeća nije udobna kod kuće, zašto bih je onda nosila napolju?

Plus, ne mogu da je ponesem sa sobom u grob. A i osećam se bolje, lepše, sjajno!

Sad kad znate da ležim u krevetu dok kašljem kao magare utegnuta u skinny jeans i čipkanu bluzu, da počnemo. 



Danas, kažu, imamo veću slobodu nego ikada, bar što se mode tiče.

Možemo da idemo u ofucanim farmericama ili da stavimo sirovu šniclu na galvu ili da nosimo oklop... Šta god nam duša poželi. Za razliku od nekih drugih vremena, recimo viktorijanskog ili početka 20. veka, pa čak i 60-ih ili 70-ih, kada si mogao da budeš ili „čudak“ ili „uzorni građanin”.

Kao liberarno smo društvo, otvorenih shvatanja. 


Međutim, onaj ko se nikad nije obukao baš onako kako želi, pritom svestan da to i nije baš uobičajeno – ne zna kako to zapravo izgleda. 

Koliko puta ste samo želeli da uradite nešto ludo sa svojom garderobom ili ne baš tako ludo – recimo da spojite nespojive dezene, boje, krojeve i materijale? 



To ste možda i uradili, ali ste znali da je to pogrešno. A sigurna sam da vam je neko na to i skrenuo pažnju.

Eto, ja često znam da se obučem „čudno“, staromodno ili ko uskršnja jelka – kako kaže moja mama.
Uđem uzbuđena u orman, sigurna sam u svoj odabir, pa se zabrinem, znam da će me čudno gledati...

Onda se setim tinejdžerskih dana, pa i ranije, osnovne škole. Niko mi se zapravno nikada nije baš javno podsmevao, većina mi je davala komplimete. Ko zna šta su mi pričali iza leđa.

Vidite to, osetite. I imate dva izbora - da pobegnete kući u suzama ili da dignete glavu, zauzmete stav i budete ponosni na svoje klovnovsko odelo. 


Da, izgledam fabulous, bitches ;)

I onda se niko ne usuđije da vas vređa, jer se sve prozivke odbijaju od vas kao varnice, i vi se smejete sa njima dok vam pričaju kako ih podsećate na razne likove iz crtaća ili neke čudne kombinacije poznatih osoba i simbola. I onda se sve pretvori u jednu dobru zabavu.

I kad prevaziđete strah od osude, podsmevanja i nerazumevanja, slobodni ste. 


 Udahnem duboko, navučem prugaste čarape, haljinu na tufne a preko ogromni starinski džemper izvučen iz nekog second hand shopa, mojih omiljenih zabavnih parkova. Ogrnem veliki čupavi roze kaput, leopard beretku, stavim neon karmin i navučem cokule. Ništa se ne slaže ni sa čim, o opet to je tako divan mehanizam, moj mali organizovani haos. 

I tako - ja sam jako liberarna i tužna kad sam samo u plain farmericama i majici.
I onda tako u svom bolesnom stanju ovih dana krstarim interntom i naletim na fotografiju jedne muzičarke, ima dvadesetak godina, interesantan stil i – dlake ispod pazuha. 

I ja tu stanem, zagledam se malo bolje. Stvarno ima šiške ispod miške. A onda pogledam u njenu facu, onako našminkanu u boje papagaja i nasmejem se. Kažem, pa strava, dlake ko dlake, svi ih imamo. Brijanje je samo trend koji ova cura ne prati, kao što je Frida Kalo puštala brkove i imala spojene obrve i bila jedna od najlepših žena ikada. 

U albumu sa slikama pomenute muzičarke bila je još jedna sa dlakama ispod pazuha. Već na toj slici mi je izgleddalo kao da su deo autfita koji je nosila. I nije mi više delovalo čudno. Navikla sam se za 10 sekundi.

Stvar navike je čudo. Pa kad su žene počele da nose pantalone to je bio skandal, čak i dan-danas u nekim zemljama žene ne smeju da nose pantalone. 

Stil oblačenja nije pitanje pomodarstva i privlačenja pažnje jer smo such attention whores.



To je sloboda, sloboda neverbalnog izražavanja, predstavljanja svetu. 


I zato sledeći put kada budete požeželi da se obučete i našminkate na neki način, a onda se predomislite jer niste sigurni šta će ljudi misliti o vama, stanite, samo stanite. 

I uradite to. Tako ćete pomoći nekome drugom da uradi isto. 



Нема коментара:

Постави коментар